Wednesday 29 May 2013

journey to the west...

alkisahnyer... cuti wesak ari tu.. berjemaah la kami.. kami ni balik johor.. kenduri kawin anak paklang.
wajib la kene balik kan.. kang muncung jer pak lang tu time rayer anti...
nikahnyer ari sabtu pagi kul 9 pg.. mmg tajam abis pihak lelaki sampai.. time tu pengantin pompuan tak siap sepenuhnyer lagi. tok kadinyer pak ngah aku la kan.. nak dijadikan citer pg sebelum nikah tu.. selebat..lebatnyer ujan turun. ujan rahmat.... sib baik time kenduri tu ari mendung jer ... sejuk jer kan..
yg paling best skali kenduri kali ni ... macam2 jenis air yg aku jumpa. dah macam pasar ramadha plak. dgn sirap bandung nyer.. air mata miau nyer.. perh.. dah la aku ni pantang ais lagi... x ble tahan beb.. dgn rasminyer aku dah batalkan pantang aku.. sib baik la dak affan x meragam...
tiberla time pengantin nak bersanding... tang ni yg best.. kat sini masih lagi dikekalkan tradisi acara 'tol' mamat tu plak dr melaka... berpeluh ler nak menjawab pantun pokcik mokcik kat pintu gerbang... siap bersilat bagai kooo... aku pon aper lagi .. join the crowd la kan.. tp aku tunggu kat depan pelamin jer.. utk pertama kalinyer aku menujual pantun ... gini bunyinyer...
dua tiga kucing berlari
dah jumpa ker bini yang dicari ....
on the spot aku mereka pantun tu ... tapi aku dah x henggat la meke jawab. yg best nyer siap import org tukang jawab pantun.. lawak.. lawak. gambo pengantin.. erm,... x smpat mak jemah nak amik.. mase tu dok kendong 'handbag' jer kan. udah ler bby tu pertama kali menjejakkan kaki kat kg apaknyer...

yang sempat snap ni jer....


2 comments:

aizamia3 said...

nape dengan pipi dak tecik tu nor.. ?

aimanammaradham said...

kene ekzema... tgh folowup check up kat paed HKL